Nog eventjes genieten!

4 januari 2017 - Paramaribo, Suriname

Wat gaat de tijd toch ontzettend snel! Vandaag over 3 weken zal ik weer op Nederlandse bodem staan. Maar eerst nog mijn verhalen van de afgelopen maand natuurlijk.

Het eerste weekend na mijn vakantie was er al weer een trip gepland, Ston Island. Dit is een schiereiland bij het Brokopondomeer. Het blijft zo bijzonder om dit meer te zien, het is een aangelegd stuwmeer waardoor dorpen onderwater zijn gezet. De boomtoppen komen nog altijd boven het water uit. We hebben lekker gevist, aan het strandje gelegen en in de hangmat geslapen. We zijn zelfs nog even naar een eilandje op het meer gevaren waar brulapen zitten!

Het volgende weekend was het weer feest, we zijn naar Bigi Pan geweest. Bigi Pan is een natuurreservaat in het district Nickerie in het westen van Suriname, zo'n vier uur rijden van Paramaribo. Het staat bekend om de vele soorten vogels waaronder de rode ibis! Wat een geweldige trip was dit. Lekker uitrusten, flamingo's en rode ibissen gezien, een modderbad genomen en vooral genieten.

Daarna begonnen de feestweken, eerst de verjaardag van Dana, Harmen en Dirk, daarna kerst en toen ook nog eens oud en nieuw. Op kerstavond zijn we naar de nachtmis geweest in de houten kathedraal, wat leuk om dit eens mee te maken. Verder is de kerst rustig verlopen. Lekker uitslapen na de drukte van stage en vooral lekker uit eten geweest.

Owru Yari (oudjaarsdag) was daarentegen één groot feest! In de winkelstraat was bijna een soort festival opgezet met muziek, eten en drinken en een vuurwerkestafette. Door de hele straat werden grote vuurwerkmatten uitgelegd om deze achter elkaar af te steken. Wat een geweldige sfeer hing hier. 's avonds hebben we met de groep lekker gegeten en een feestje gevierd.

Nu we in het nieuwe jaar zitten komt ook het vertrek uit Paramaribo weer dichter bij, wat betekent dat ik nog even de laatste dingen voor stage moet doen en staan er ook nog leuke dingen op de planning. Vrijdag zal ik voor 4 dagen de jungle ingaan voor een tripje naar de Voltzberg en 14 januari komt Hardwell deze kant op!

Ik blijf nog even genieten van mijn laatste weken hier! Tot over drie weken!