Over de helft!

29 november 2016 - Paramaribo, Suriname

Het is een tijdje geleden, maar ik ben jullie natuurlijk nog niet vergeten!

In de afgelopen tijd is er weer genoeg gebeurd! Op stage schiet het goed op, ik heb het naar mijn zin, heb leuke collega's en de opdracht sluit perfect aan bij mijn opleiding.

Daarnaast heb ik ook de schik van mijn leven gehad. 3 weken geleden zijn we met een aantal met de auto naar Parabello gereden om te gaan ziplinen, van boom naar boom slingeren over een kabelbaan met een harnas om. Dit was met mijn hoogtevrees natuurlijk al een hele uitdaging! Na een aantal bibbermomentjes en trillende beentjes kan ik wel zeggen dat ik het toch maar even gedaan heb! We gingen over het water, door de bosjes en moesten ook nog eens over een gammel bruggetje.

Na het ziplinen gingen we verder naar onze volgende bestemming, Baboenhol. Hier hadden we kamers gehuurd om te overnachten bij de rivier en lekker konden genieten van het strand. Na lekker het water in te zijn geweest begon het avontuur, we kwamen terug bij de kamers, maar niet alleen wij waren klaar met de dag, we hadden er een vriend bij gekregen. In de hoek van het plafond zat een bosspin, ongeveer net zo groot en harig als de bekende vogelspin. Nou, ik kan je zeggen dan ga je niet lekker genieten van je avondje vrij. Na een zware nacht waren we blij dat we eindelijk weer weg konden.

Na nog een weekje stage was het dan eindelijk tijd, een stukje Nederland kwam naar Suriname. Samen met Nick kon ik gaan genieten van 2 weken vakantie! We hebben dolfijnen gespot, heerlijk gegeten van de Surinaamse gerechten, een zware tocht gemaakt naar de watervallen bij Brownsberg waar we een aap hebben gezien, de stad ontdekt en natuurlijk heerlijk uitgerust bij Overbridge en het zwembad. Nadat hij gisteren weer vertrokken is naar het koude Nederland mocht ik vandaag weer aan de gang op stage.

Nog twee maanden te gaan en dan zet ik al weer voet op Nederlandse bodem. Voor nu ga ik nog genieten van het warme weer, de prachtige natuur en de mooie cultuur. De decembermaand komt eraan wat betekend dat het één groot feest is in Paramaribo!

Ik spreek jullie snel weer!

1. Martine:
    29 november 2016
    Super al die ervaring die je op doet.
    Maar we missen je wel hoor!